Blog

Duygusal Zekâ, CRM(EKY)’e Ne Katar?

Uzunca bir süredir Havacılıkta İnsan Faktörleri ve Ekip Kaynak Yönetimi ile Duygusal Zekâ kavramı arasında bağlar kurmaya çalışıyor ve bu konuda düşündüklerimi, zihnimde oluşanları paylaşmaya çalışıyorum. Bu süreç devam ederken çok önemli bir bilim insanımız olan Prof. Dr. Sayın Türker Kılıç tarafından dikkatimize sunulan “Bağlantısal Bütünsellik” kavramını bazı konularda dikkate alarak düşünmek gerektiğini anladım. Belki“Duygusal Zekâ, CRM(EKY)’e Ne Katar?” yazısının devamını oku

Duygusal Zekâ’nın Havacılıkta İnsan Faktörlerine Katkısı

16 Nisan 2021’de http://www.pennaaero.com ‘da yayımlanmıştır. Duygusal Zekâ kavramı akademik çevrelerde ilk olarak 1985 yılında kullanılmıştır. Bu ilk çalışma, ABD’de Harvard Üniversitesi’nden Psikolog Peter Salovey ve New Hampshire Üniversitesi’nden Psikolog John Mayer doktora öğrencileri Payne Wayne Leon’a A study of emotion: Developing Emotional Intelligence; Self-integration; Relating to fear, Pain and Desire (Theory, Structure of reality,“Duygusal Zekâ’nın Havacılıkta İnsan Faktörlerine Katkısı” yazısının devamını oku

Gestalt Yaklaşımı

Nevzat Erkmen, (1931-2020) M.A. & Ph.D., New York Üniversitesi Pedagoji Bölümü Bu yazıyı benim sayfam için hazırlamıştı. Nev’e saygı ve rahmetle. Yenilik, Heyecan, ve Büyüme Kendi ölüm acımıza katlanabilmemiz ve yeniden doğmamız kolay değildir.   – Fritz Perls İnsan, istediği kişi nasıl olabilir? İçindeki has insanı nasıl doğurabilir? Bunun yolu ne? Kendini bulmaya giden yollar insanların“Gestalt Yaklaşımı” yazısının devamını oku

Havacılıkta İnsan Faktörleri ve Bilişsel Çarpıtmalar

31 Mart 2021’de PennaAviation’da yayımlandı. https://www.pennaaero.com/yazarlar/eray-beceren/insan-faktorleri-ve-bilissel-carpitmalar/124/ İletişim sürecinde en önemli faktörlerden biri düşüncelerimiz ve iç sesimizdir. Düşünceleri ve iç sesi etkileyenler yaşam boyu biriktirilen, oluşturulan “Bilişsel Çarpıtmalar” diye tanımlanan düşünce kalıplarıdır. Bunlar David Burns tarafından derlenmiştir. Bilişsel çarpıtmalar birçok durumda işe yarar ama bazı durumlarda zora sokabilir. Hatta yoğun, uzun süreli, işlevsiz olumsuz duyguların sebebi“Havacılıkta İnsan Faktörleri ve Bilişsel Çarpıtmalar” yazısının devamını oku

Öğrenmenin Dört Boyutu

Ayça Mumkule Erşipal & Eray Beceren 22 Mart 2021’de PennaAviation’da Yayımlanmıştır. Havacılık, şüphesiz; öğrenmenin ve hatta öğrenmeyi öğrenmenin hayati öneme sahip olduğu alanlardan biridir. Bilgi, beceri ve tutum üçlüsünün bir araya gelerek oluşturduğu yetkinliğin geliştirilebilmesinin en etkin yolu, “sürekli öğrenme”yi temin etmek gibi görünmektedir. Öğrenmenin 4 boyutunu kavramak; mesaj ve yöntemlerini bu kavramanın ışığında biçimlendirecek“Öğrenmenin Dört Boyutu” yazısının devamını oku

İletişim ve Müdahale Stratejisi

https://www.pennaaero.com/yazarlar/eray-beceren/iletisim-ve-mudahale-stratejisi/121/ Bir önceki “Yumuşatılmış Anlatım” başlıklı paylaşımımda konu ile ilgili Türk pilotlarımızın görüşlerini de paylaşmıştım. Bu görüşlerden biri şöyleydi; “Stages of assertiveness”e (ask, suggest, direct, take over) henüz başlanmamış, ciddi bir tehdit de henüz yoksa problemi belirtip (100 mil ötedeki fırtına) karşı tarafa bununla ilgili değerlendirme yapması için fırsat tanırken ayni zamanda “chain of command”“İletişim ve Müdahale Stratejisi” yazısının devamını oku

İş Hayatında “Duygusal ve Sosyal Zekâ”nın Önemi

Size İş Hayatında Duygusal ve Sosyal Zekâ’nın önemini destekleyecek iki araştırmadan bahsetmek istiyorum. Birinci araştırmada işverenlere başlangıç düzeyindeki elemanlardan işleri ile ilgili teknik bilgiler dışında hangi konularda iyi olmalarını bekledikleri sorulmuş. Beklentilerin ilk beşi şu şekilde sıralanmış. Dinleme ve sözlü iletişim Uyum sağlayabilme ve yenilgilerle engellere karşı yaratıcı tepkiler Kişisel yönetim, güven, hedefler doğrultusunda çalışma“İş Hayatında “Duygusal ve Sosyal Zekâ”nın Önemi” yazısının devamını oku

Bayram Ziyareti…

Yüz yüze bayramlaşma imkanı olan dönemlerden bir anı… (2012) Bir bayram tatilinin sonu geldi. Herkes işinde gücünde. Oh köprü çilesi de bitti. Ama ülkenin çilesi bitmiyor. Umarım akılcı, kalıcı çözümler için güç birliği yapmayı becerebiliriz. İş, okul ve özel yaşamda bazı hitap kelimeleri vardır. Hocam, abi abla, müdürüm, şefim… vs gibi. Konumumuz, akrabalık, hiyerarşi gereği“Bayram Ziyareti…” yazısının devamını oku

İhtisasa ve ustaya saygı

Bir dini bayram öncesindeyiz. Dini bayramlar büyükleri hatırladığımız, saygı ile ziyaret ettiğimiz günler. Bu konuda kısa bir şeyler paylaşmak isterim. Mutlu bayramlar, iyi tatiller, saygı ve sevgiler… Ben bir çok etkinlik, faaliyet ve hatta hayatın içinde ana konu dışında kalanlarıda gözlemlerken buluyorum kendimi. Yaptığım bir eğitim çalışması esnasında katılımcılardan biri “askerlikte 22 yaşında bir teğmen,“İhtisasa ve ustaya saygı” yazısının devamını oku

Yükleniyor…

Bir yanlışlık oldu. Lütfen sayfayı yenileyin ve/veya tekrar deneyin.


Blogumu Takip Edin

Yeni içerik doğrudan gelen kutunuza iletilsin.

%d blogcu bunu beğendi: