Öğretmen Pilot

Photo by Rafael Cosquiere on Pexels.com

Havacılık sektöründeki personel ve özellikle pilotlar ile ilgili en önemli süreçlerden biri eğitim sürecidir. Eğitim sürecinde öğretmen pilotlar görev almaktadır. Öğretmen pilotları seçmek ve yetiştirme konusunda kurumların titizlikle davranmaktadırlar. Konu ile ilgili uluslararası ve ulusal havacılık otoriteleri belirli esasları ortaya koymuşlardır. Bu esaslar EASA FCL Page 927 of 1345| May 2019 ve SHT-FCL 925 (Sayfa – 44) 26/06/2019 ‘de aşağıdaki şekilde belirtilmiştir.

Öğretmenlik yetkinlikleri ve değerlendirilmesi;

  • Kaynakları Hazırlama,
  • Öğrenmeye Yardımcı Bir Ortam Oluşturma,
  • Bilgiyi Sunma,
  • Tehdit ve Hata Yönetimi (TEM) ile Ekip Kaynak Yönetimini (CRM) Entegre Etme,
  • Zamanı Eğitim Amaçlarına Ulaşılacak Şekilde Yönetme,
  • Öğrenmeyi Kolaylaştırma,
  • Katılımcı Performansını Değerlendirme,
  • Gelişimi İzleme ve İnceleme,
  • Eğitim Seanslarını Değerlendirme,
  • Sonuçları Raporlama

Bu esasların ayrı ayrı performans ve bilgi bileşenleri belirtilmiştir. Bu esaslar eğitmen pilot eğitimlerinde önemli rehberdir. Eğiticinin eğitimi konuları oluşturulurken yararlanılmaktadır. Bunun dışında bu esaslardan öğretmen pilot seçiminde de yararlanılmaktadır.

Öğretmen pilot seçiminde katkısı olacağını değerlendirdiğimiz ve davranış tercihlerine uygun olarak yapılandırılmış bir başka araç “Harrison Assessments Yetenek Yönetimi Sistemi” (HAYYS)’dir. HAYYS, online uygulanan, kişilerin 175 davranış konusundaki eğilimlerine odaklanan ve değerlendiren bir yetenek yönetimi sistemi aracıdır. Bu araçta görevler; temel özellikler, istenen özellikler ve kaçınılması gereken özellikler olarak 3 grupta değerlendirilmektedir. Bunlar her görev için ayrı ayrı belirlenmiştir. İhtiyaç olduğunda kuruma ve göre özel düzenlenebilmekte ya da yeni baştan hazırlanabilmektedir.

Yetişkin Eğitimi Eğitmeni özellikleri şu şekilde oluşturulmuştur.

  • Temel Özellikler: Öğretme, Yardımsever, Topluluk önünde konuşma, İnisiyatif alan, Analitik, Coşkulu
  • İstenen Özellikler: Deneyen, Etkileme, İyimser, Etkili uygulatma, Zoru başarma isteği, Diplomatik lisan, Düzenli, Planlama, Özenli/titiz, Kendini kabul etme, Kendini geliştirme, Sıcakkanlı/empati, Sebatkar/Israrcı, Karar verici, Stresi başarıyla yöneten
  • Kaçınılması Gereken Özellikler: Savunmacı, Sert/kırıcı, Duyarsız, İsyankâr Özerklik, Sözünü sakınmayan, Dogmatik, Aşırı hoşgörülü

Bu konuda yapılan değerlendirme sonucunda her davranış ile ilgili eğilimler ayrı ayrı değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme çerçevesinde bir gelişim planı oluşturulabilmektedir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: