Olumsuz Duygular ve İş Performansı

Photo by fauxels on Pexels.com

Christine Pearson ve Christine Porath tarafından yazılan “The Cost of Bad Behavior: How Incivility Is Damaging Your Business and What to Do About It” isimli kitapta Olumsuz Duyguların iş performansına etkileri konusunda bazı araştırma sonuçları var. Sizlerle bunları paylaşmak istedim. Bir çalışan iş yerinde nezaketsiz ve düşmanca bir tavırla karşılaştıktan sonra çalışanların;

  • 2/3’nin performansının düştüğü.
  • 4/5’i bu tatsız olayı konuşmaktan, düşünmekten, yorumlamaktan zaman kaybettiği,
  • 3/4 ‘ünün işverenlerine olan bağlılıklarının azaldığı
  • % 12’nin kötü muamele nedeniyle istifa ettiği ortaya çıkmıştır.

Araştırmanın başka bir bölümündeki sonuçlara göre;

  • Fortune 1000 Yöneticilerinin, yılda yaklaşık yedi haftalarını çalışanların çatışmalarının çözümü için harcadığı,
  • Ve en ilginç sonuç ise ankete katılanların yüzde 95’i iş hayatında bu tür nezaketsizlik ve kötü muamele ile karşılaştıkları ifade etmeleridir.

Bu konunun bana göre en önemli yanı ise;

  • Bu tür olumsuz duyguların bulaşıcılığı ve dolayısıyla olumsuz etkilerin yayılması,
  • Bu etkiler sonucunda kişinin düşündükleri, ilişkileri, davranışları, iş performansı olumsuz etkilenmektedir.

Çözüm: Elbette “Duygusal ve Sosyal Zekâ

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: